Αρχική Χάρτης Πλοήγησης Αναζήτηση
 

 
ΕΡ1: Κύριε Σηφουνάκη, αύριο κατατίθεται από την κυβέρνηση το σχέδιο νόμου για τον βασικό μέτοχο. Από τα βασικά σημεία του, που έχουν ήδη δημοσιοποιηθεί, καταλήγετε στο συμπέρασμα ότι είναι ανεδαφικός και ανεφάρμοστος; ΑΠ: Η χώρα μας δυστυχώς αναλώνεται τους τελευταίους εννέα μήνες με θέματα που ικανοποιούν το φαίνεσθε και όχι το είναι των πραγμάτων. · Δείτε την ιστορία της απογραφής που μας διέσυρε στην Ευρώπη και μας κατέστησε αναξιόπιστη χώρα. · Δείτε τις παλινωδίες των Εξεταστικών Επιτροπών. Και όλα αυτά στο όνομα της εσωτερικής και μόνο κατανάλωσης. Γνωρίζω τα θέματα της ενημέρωσης και έχω ασχοληθεί με αυτά από την εποχή που υπήρξα Πρόεδρος της Ε.Ρ.Τ., και τώρα με την θεσμική θέση που κατέχω στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ως Πρόεδρος της αρμόδιας Επιτροπής των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας. Μπορώ λοιπόν να σας πω ότι η φιλοσοφία του νομοσχεδίου βρίσκεται στον αντίποδα των κρατούντων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και μάλιστα αντιβαίνει τις βασικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οφείλω όμως να κάνω μια πιο πλήρη και σωστή τοποθέτηση, όταν δω, όπως και όλοι, το σύνολο του νομοσχεδίου. Δεν κατανοώ το γιατί δεν δόθηκε αυτό στην δημοσιότητα και στα κόμματα, όταν τρεις Υπουργοί της κυβέρνησης προχώρησαν σε μια παρουσίαση των βασικών αρχών και της φιλοσοφίας του. Είθισται όταν γίνεται μια παρουσίαση ενός σημαντικού νομοσχεδίου, να παρουσιάζεται και το σύνολο των διατάξεων του. Τέλος πάντων, θα αναμένω και εγώ όπως και όλος ο πολιτικός κόσμος να διαβάσουμε επιτέλους, όλες τις διατάξεις του. ΕΡ2: Ποιος είναι ο στόχος της κυβέρνησης επί της ουσίας; Διακρίνετε υποκριτική διάθεση; Συνάδελφοί σας δήλωσαν ότι αφήνει άθικτη την διαφθορά….. ΑΠ: Το πρόβλημα της διαπλοκής που υποτίθεται ότι επιθυμεί να εξαλείψει η κυβέρνηση είναι πρώτα απ΄ όλα θέμα πολιτικών και όχι ποσοστών επί των ιδιοκτησιακών ποσοστών στις εταιρείες των ΜΜΕ. Ο σκοπός της Κυβέρνησης είναι απλός. Να καθυποδείξει και να ελέγξει τα ΜΜΕ προτάσσοντας την πολιτική της ισχύ. Επιθυμεί ουσιαστικά – γνωρίζοντας ότι στο διάβα των χρόνων –θα ανακληθεί από το λαό η πίστωση χρόνου που διαθέτει, προσπαθεί να δαμάσει την αλήθεια που θα είναι αμείλικτη γι΄ αυτήν. ΕΡ3: Ως Πρόεδρος της Επιτροπής για τα ΜΜΕ στο Ευρωκοινοβούλιο προφανώς ασχολείστε με το θέμα. Οι ρυθμίσεις του βασικού μετόχου έρχονται σε αντίθεση με το κοινοτικό δίκαιο; Το ΠΑΣΟΚ θα λάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες; Θα καταψηφίσει το νόμο: ΑΠ: Η κυβέρνηση γνωρίζει ότι συνέταξε ένα νόμο που στην πρώτη προσφυγή θα καταπέσει στην Ευρώπη. Ταμπουρώνεται πίσω από την υποτιθέμενη Συνταγματική πρόβλεψη, όταν γνωρίζει ότι δεν ισχύει και μάλιστα όλοι γνωρίζαμε ότι κακώς και κατά παρέκκλιση εντάχθηκε ως διάταξη στο αναθεωρημένο Σύνταγμα. Σαφώς για το συγκεκριμένο θέμα του Συντάγματος έχει ευθύνη το ΠΑΣΟΚ όμως η κυβέρνηση ουσιαστικά στρουθοκαμηλίζει και κάνει φθηνή εσωτερική πολιτική. Όλοι επιθυμούμε να παταχθεί η διαφθορά και να εξοβελιστεί η διαπλοκή, αλλά πρέπει να ασχοληθούμε με την ουσία. Η τηλεόραση και γενικά τα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, όπως γνωρίζουμε, έχουν μεγάλη ισχύ όμως για την ποιότητα των σημερινών προγραμμάτων ποιος ασχολείται; Με τον ευτελισμό της ανθρώπινης ύπαρξης από ανερμάτιστες εκπομπές με τη χυδαιότητα των λόγων τι θα γίνει; Πότε επιτέλους και ποιος αν όχι η κυβέρνηση θ΄ ασχοληθεί για την ποιοτική προσφορά στα ΜΜΕ; Στο Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο και μέσω της επιτροπής για τα ΜΜΕ που έχω την τιμή να προεδρεύω αυτό τον καιρό γίνεται μεγάλη συζήτηση και αφορά όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε. Το βασικό πρόγραμμα που επεξεργάζεται αυτό τον καιρό η επιτροπή μου «Η τηλεόραση χωρίς σύνορα» και που αφορά την ελευθερία λόγου την ποιότητα των προγραμμάτων μέσα στο πλαίσιο του ελεύθερου ανταγωνισμού λαμβάνοντας ως αρχή την εκπαιδευτική αποστολή των ηλεκτρονικών ΜΜΕ. Λυπάμαι αλλά ζούμε αυτόν τον καιρό μακριά από τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες. ΕΡ4: Ο χρόνος φαίνεται ότι μετρά αντίστροφα για την ανακοίνωση του υποψήφιου Προέδρου της Δημοκρατίας. Το ΠΑΣΟΚ σε ποιες προτάσεις, κατά την άποψή σας, δεν μπορεί να πει ναι; Θα διχάσει το ΠΑΣΟΚ η ενδεχόμενη πρόταση για Ν. Κωνσταντόπουλο; ΑΠ: Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι από την αρχή . Είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση, ο θεσμός του Προέδρου της Δημοκρατίας και κατά συνέπεια η εκλογή του Ανώτατου Άρχοντα . Συνεπώς σε καμία περίπτωση, το πρόσωπο και ο θεσμός που συμβολίζουν, την ενότητα του λαού και του έθνους και εκπροσωπούν την χώρα, δεν πρέπει να είναι αντικείμενο μικροκομματικών παιχνιδιών και ευκαιριακών σχεδιασμών. Αδυνατώ λοιπόν να κατανοήσω την τακτική που έχει επιλεγεί από την Κυβερνητική πλειοψηφία, να μετατρέπει για καθαρά μικροπολιτικές της σκοπιμότητες, αλλά και για να αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από σοβαρά προβλήματα, πρόσωπα καθ΄ όλα σεβαστά, σε «λαγούς». Απαξιώνει και τον θεσμό του Προέδρου με ότι αυτός συμβολίζει, αλλά και αξιόλογες προσωπικότητες, ανεξαρτήτως της πολιτικής τους τοποθέτησης, ο τρόπος που ορισμένα μεγαλόσχημα Κυβερνητικά στελέχη, αλλά και διαρροές του Μεγάρου Μαξίμου, χειρίζονται όλο αυτό το διάστημα το μείζον αυτό θέμα. Ας κατανοήσει επί τέλους ο κ. Πρωθυπουργός αλλά και η Κυβερνητική πλειοψηφία, ότι δεν μπορούν με τα μικροπολιτικά τους παιχνίδια και τις κάθε λογής επικοινωνιακές τους σκοπιμότητες, να παίζουν με θεσμούς και πρόσωπα. Όσο γρηγορότερα η πλειοψηφία ξεκαθαρίσει το θολό τοπίο τόσο το καλύτερο για τον τόπο. Δεν μπορεί επ’ άπειρον να σέρνεται η αβεβαιότητα και η ρευστότητα για το πρόσωπο του νέου Προέδρου, αλλά και για το αν η χώρα θα πάει σε πρόωρη εκλογική αναμέτρηση. Επειδή στην ερώτηση σας αναφέρεστε και σε πρόσωπο, θα σας παρακαλούσα πρώτα απ’ όλα να δείτε τον διχασμό και τις ποικίλες αντιδράσεις που δημιουργούνται μέσα στην ίδια την Κυβερνητική πλειοψηφία , όταν από κάποιο μεγαλοσχήμονα Κυβερνητικό παράγοντα , εκτοξεύεται ένα όνομα. Το ΠΑΣΟΚ δεν έχει την πολυτέλεια να διχασθεί. Η Ν. Δημοκρατία πιστεύω ότι κατά βάθος και επιθυμεί εκλογές και επιζητεί το διχασμό. Όμως στο τέλος δεν θα της έρθουν κατ' ευχήν οι σχεδιασμοί. Εκλογές σημαίνει παραγραφή των όποιων παραπομπών και αυτό αποκλειστικά στον κ. Καραμανλή θα τις χρεώσει ο λαός. Άρα τώρα εκλογές ίσον παραγραφή και εκλογή Προέδρου μετά από εκλογές με 151 σημαίνει Πρόεδρος ο κ. Μητσοτάκης. Ειδικά η δεύτερη εκδοχή τρομάζει τον κ. Καραμανλή και η πρώτη είναι αδιέξοδη. Την ευθύνη όμως για όλο αυτό το αλαλούμ την φέρει πρωτίστως ο κ. Πρωθυπουργός. ΕΡ5: Εσείς θα λέγατε ναι, σε μια πρόταση από την συντηρητική παράταξη; Υπό ποιες προϋποθέσεις; ΑΠ: Εγώ λέω ναι σε μια συναινετική διαδικασία – όσο επίπονη και αν είναι αυτή- που θα αποτρέπει τις πρόωρες εκλογές και θα αναδεικνύει στο Ύπατο Αξίωμα ένα σοβαρό πρόσωπο, που θα μπορεί να ανταποκριθεί στις αυξημένες υποχρεώσεις της Προεδρίας και θα συμβολίζει την ενότητα του λαού και του έθνους και την εύρυθμη, λειτουργία των Δημοκρατικών θεσμών. Ας μην ξεχνάμε πως η επιτυχημένη θητεία του Κωστή Στεφανόπουλου, έχει βάλει ψηλά τον πήχη. Και είμαι συνεπής στην άποψη μου, όπως είναι επίσης συνεπές και το ΠΑΣΟΚ . Κι’ αυτό γιατί με αρχική πρόταση δική μου, η οποία στην συνέχεια υιοθετήθηκε από το σύνολο του Κόμματος μας, στην διαδικασία αναθεώρησης του Συντάγματος υποβάλλαμε μια πολύ συγκεκριμένη πρόταση με βάση την οποία και Πρόεδρος αναδεικνύονταν με συναινετικές διαδικασίες και η διάλυση της Βουλής αποτρέπονταν, δηλαδή αποκλείονταν οποιοδήποτε ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών, με αφορμή τον Πρόεδρο. Δυστυχώς η Ν.Δ τότε, λόγω μικροκομματικών σκοπιμοτήτων δεν απεδέχθη αυτή την πρόταση , που προέβλεπε να μην διαλύεται η Βουλή στην τρίτη ψηφοφορία, αλλά οι ψηφοφορίες να συνεχίζονται μέχρις ότου οι πολιτικές δυνάμεις να έβρισκαν συναινετική λύση. Συνεπώς αυτό που προέχει τώρα, είναι να ξεκαθαρίσει την στάση του ο Πρωθυπουργός με τρόπο οριστικό και αμετάκλητο στο θέμα αυτό, να δείξει έμπρακτα ότι επιθυμεί την συναίνεση. ΕΡ6: Εκτιμάτε ότι καλλιεργείται κλίμα συναίνεσης ή ότι η παράταση της Εξεταστικής και η κόντρα για την οικονομία λειτουργούν προς την κατεύθυνση των πρόωρων εκλογών; ΑΠ: Σας είπα και προηγουμένως πως αυτός που έχει την αποκλειστική ευθύνη – λόγω θέσεως και αρμοδιοτήτων – για το αν η χώρα θα οδηγηθεί σε πρόωρες εκλογές ή όχι είναι η Κυβερνητική πλειοψηφία και κανένας άλλος. Η εκλογή Προέδρου πιστεύω –λόγω της σοβαρότητας του θεσμού- μπορεί να έχει μια αυτονομία σε σχέση με άλλα πολιτικά ζητήματα. Άλλωστε η συναίνεση δεν μπορεί να είναι επί παντός του επιστητού. Υπάρχουν θέματα που λόγο της φύσης τους, μπορούν να επιβάλλουν συναινετικές λύσεις ή συναινετική αντιμετώπιση. Το ευρύτερο πολιτικό κλίμα, σαφώς και μπορεί να έχει κάποιες παρενέργειες. Η Κυβέρνηση δεν μπορεί να περιμένει ότι το ΠΑΣΟΚ θα συμφωνήσει με τον διεθνή διασυρμό της χώρας ή την υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας που έγιναν , λόγο της επιπόλαιης διαχείρισης της περιβόητης δημοσιονομικής απογραφής. Ούτε πολύ περισσότερο, μπορεί το ΠΑΣΟΚ να συμφωνήσει σε ένα προϋπολογισμό λιτότητας , που πλήττει το εισόδημα των εργαζομένων , που δεν δίνει πόρους στην περιφέρεια κ.α Το ΠΑΣΟΚ συμφώνησε στην σύσταση εξεταστικής επιτροπής για το θέμα των προμηθειών των Ενόπλων Δυνάμεων , για να μην πλανώνται σκιές . Ωστόσο ζήτησε και δεν έγινε αποδεκτό από την Κυβερνητική πλειοψηφία, η έρευνα της Επιτροπής να φτάσει μέχρι σήμερα . Οι διαρκείς αποκαλύψεις , οι εξελίξεις , τα όσα σχεδόν καθημερινά έρχονται στην δημοσιότητα δικαιώνουν πλήρως την πρόταση του ΠΑΣΟΚ . Η Κυβέρνηση , με τα όσα αλλοπρόσαλλα διαδραματίζονται καθημερινά γύρω από αυτό το θέμα , με τις διαρκείς αντιφάσεις και παλινδρομήσεις του συνόλου της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Άμυνας, χάνει και το κύρος και την αξιοπιστία της. ΕΡ7: Το τελευταίο διάστημα έχουν σημειωθεί ουκ ολίγες εσωκομματικές συγκρούσεις στο εσωτερικό του ΠΑΣΟΚ (π.χ για το ασφαλιστικό). Στο προσεχές Συνέδριό σας «βλέπετε» νέες εσωκομματικές συγκρούσεις; Είστε από αυτούς που πιστεύουν ότι το Συνέδριο της Νεολαίας ήταν μια «μικρογραφία» του Συνεδρίου του κόμματος; ΑΠ: . Το συνέδριο είναι σαφές πως θα είναι ένα συνέδριο ανασυγκρότησης και ανανέωσης και μ’ αυτό το τελευταίο δεν αναφέρομαι αποκλειστικά σε πρόσωπα , αλλά σε νοοτροπίες και πολιτικές . Αυτά είναι απαίτηση του κόσμου , μετά από μια περίοδο , όπου ο «κυβερνητισμός» είχε γίνει η δεύτερη φύση του Κόμματος , αλλά και τις δύο εκλογικές ήττες . Το ζητούμενο λοιπόν δεν είναι κάποιοι ρόλοι , αλλά μια δυναμική επανεκκίνηση του ΠΑΣΟΚ , με νέες θέσεις και πολιτικές και κυρίως με ένα γενναίο άνοιγμα στην κοινωνία . Μόνο ένα ανοικτό κόμμα , με όραμα και σύγχρονες θέσεις , μπορεί σύντομα να ξανακερδίσει την εμπιστοσύνη του κόσμου . Όσο αφορά κάποιες απόψεις που ακούστηκαν ή θα ακουστούν , θεωρώ ότι αυτό είναι δείγμα ζωντάνιας για ένα μεγάλο , πλουραλιστικό και δημοκρατικό κόμμα. Σε κανέναν , κανείς δεν μπορεί να απαγορεύσει να διατυπώνει μια άποψη . Ωστόσο , οι όποιες διαφορετικές απόψεις πρέπει να συζητούνται κατά αρχήν στα όργανα του Κόμματος , ώστε να δίδεται η δυνατότητα της σύνθεσης . ΕΡ8: Εάν γίνουν πρόωρες εκλογές και το ΠΑΣΟΚ ηττηθεί για τρίτη φορά και με διαφορά, θα τεθεί θέμα ηγεσίας; ΑΠ: Κατ΄ αρχήν αν γίνουν πρόωρες εκλογές δεν θα ευθύνεται το ΠΑΣΟΚ και ούτε τις φοβάται. Πάντως πεποίθηση μου είναι πως όσο περνάει ο καιρός – ας μην λησμονούμε ότι είναι πολύ μικρό ακόμα το διάστημα που ο Γιώργος Παπανδρέου έχει αναλάβει- οι πολίτες θα εμπεδώνουν καλύτερα το σύνολο αυτών που πρεσβεύει και διακηρύσσει . Ο Γ. Παπανδρέου , κατά την γνώμη μου , δεν έχει άλλη επιλογή παρά να προχωρήσει δυναμικά σε νέες αντιλήψεις , πολιτικές και λογικές , όχι μόνο στο ΠΑΣΟΚ , αλλά και στο ευρύτερο πολιτικό σκηνικό . Ένας ηγέτης και μάλιστα με μικρό χρονικό διάστημα άσκησης των νέων καθηκόντων του , πρέπει να έχει άνεση χρόνου να προετοιμάσει το Κόμμα και τις πολιτικές του και κυρίως να αναζωογονήσει τις σχέσεις της Παράταξης με την κοινωνία και τον λαό. ΕΡ9: Είστε αισιόδοξος για τα αποτελέσματα της 17ης Δεκεμβρίου και την πορεία των εθνικών μας θεμάτων; ΑΠ: Η Ελληνική Κυβέρνηση έχασε πολύτιμο χρόνο - λόγο αδράνειας και αδυναμίας να έχει μια συγκροτημένη εξωτερική πολιτική- με αποτέλεσμα τώρα να τρέχει και να μην φτάνει καθώς πολλά κράτη – μέλη έχουν θέσει τους δικούς τους όρους στην διαπραγμάτευση και προτάσσουν μια σειρά , σημαντικών γι’ αυτά ζητήματα (π.χ. αγροτικά προϊόντα , εσωτερική διακίνηση κ.α). Η Κυβέρνηση πρέπει να αλλάξει πορεία και να προετοιμάσει στον ελάχιστο χρόνο που απομένει μια σαφή στρατηγική και συγκεκριμένες θέσεις . Δεν μπορεί επί πολύ να εξαρτά την πολιτική της έναντι της Τουρκίας ή της πορείας των Ευρωτουρκικών σχέσεων , σε «κουμπαριές» , ή στο αν ισχύει ή όχι η Συμφωνία του Ελσίνκι. Στην εξωτερική πολιτική δεν μπορείς να πηγαίνεις «χαλαρά» ή πορεύεσαι χωρίς πυξίδα . Είμαστε και το ΠΑΣΟΚ είναι υπέρ της Ευρωπαϊκής προοπτικής Τουρκίας , όμως σε αυτή την πορεία πρέπει να βρουν λύση θέματα που απασχολούν τον Ελληνισμό και την Ελληνική Εξωτερική πολιτική . Διαφορετικά θα κάνουμε «μια τρύπα στο νερό» ΕΡ10: Που αποδίδετε το ότι στις δημοσκοπήσεις το ΠΑΣΟΚ δεν καταφέρνει να μειώσει την διαφορά με τη Ν.Δ.; ΑΠ: Κατ’ αρχήν αν δει κανείς προσεκτικά όλες τις πρόσφατες δημοσκοπήσεις , φαίνεται μια σοβαρή φθορά της εικόνας της Κυβέρνησης και μάλιστα σε κάποια απ΄ αυτές –αν θυμάμαι καλά σε αυτή που διενεργήθηκε για λογαριασμό της ΓΣΕΕ- καταγράφεται ένα υψηλότατο ποσοστό αναξιοπιστίας της Κυβέρνησης στους πολίτες. Επιπροσθέτως σχεδόν όλες καταγράφουν ένα διαρκώς αυξανόμενο αριθμό αναποφάσιστων . Αν και δεν θεωρώ πανάκεια τις δημοσκοπήσεις , εντούτοις τα ποιοτικά τους στοιχεία , ορισμένα εκ των οποίων σας επεσήμανα , είναι ενδεικτικά των τάσεων που σιγά – σιγά (και μάλιστα σε διάστημα 9 μηνών) αρχίζουν να διαμορφώνονται στην κοινωνία . Βεβαίως και η «ψαλίδα» ανάμεσα στα δύο κόμματα , όπως παρουσιάζεται στις δημοσκοπήσεις , είναι ακόμα αισθητή , αλλά πρέπει να λάβουμε υπ’ όψη μας πως δεν ανατρέπονται από την μία μέρα στην άλλη κάποιες παγιωμένες εκλογικές συμπεριφορές .